keskiviikko 11. heinäkuuta 2012

Huimaavat korot


Tässä oli taas lomalukemisen huippuhetkiä. Sellainen kirja, joka on ollut pitkään "täytyy lukea"-listalla. Suomalaisen pokkari-kampanjasta 3 pokkaria / 12 eeroa lähti mukaan kaksi settiä eli kuusi pokkaria. Yksi niistä oli tämä nyt luettu hömppä. Toisaalta kirjan oli kirjoittanut Tervo, joka työskenteli yli vuoden newyorkilaisessa kenkäsalongissa. Ammatiltaan Tervo on etnologi (=ihmisyhteisön henkisen ja aineellisen kulttuurin tutkija), joten kirjassa on korkokenkien maailman tieteellinenkin katsaus. Tykkäsin kirjasta, koska siinä oli tosiaan käytännön kokemuksen lisäksi tieteelliset perusteet tällaiselle naisia houkuttelevalle riitille kuin korkokenkien ostaminen, käyttäminen ja jopa keräily. Tämä ei tosin kauheasti kosketa minua henkilökohtaisesti, mutta joskus johonkin pippaloihin tai jonkun vaatteen kanssa on kyllä aivan pakko hankkia / käyttää korkokenkiä :) 

7 kommenttia:

Nora kirjoitti...

Suositteletko? Olen nimittäin ihan pöhkö korkkarihimoitsija nykyään... :)

ritva kirjoitti...

Jopa on kengillä korkoa:))

Punatulkku kirjoitti...

Nora sinulle suosittelen. Niin kuin kirjoitin kirjassa on tieteellistä tutkimusta ja perusteita korkojen huikeasta maailmasta. Ei ole vain pintaraapaisu asiasta.

Punatulkku kirjoitti...

Ritva, noita huikeita korkokenkiä naiset vain ostavat :))

Nora kirjoitti...

Pistetty kirjastosta varaukseen. :)

Muuten, osaatko suositella kirjoja, joissa kirjalija on ent. tai nyk urheilija tai ne käsittelevät urheilua joissain määrin?

Kiitos vinkeistä! :)

Punatulkku kirjoitti...

Minä tilasin kirjan "Minä Zlatan Ibrahimovic" juniorille, joka ei elämänsä aikana ole lukenut montakaan kirjaa. Nyt hän on melkein lopussa tuon aika paksun kirjan lukemista, ihmettelen! Minä himoitsen jo sen lukemista ja juniorin muutamasta kommentista päätellen on kirja, joka kannatta lukea.
Olen näköjään myös lukenut Mika Myllylän kirjan "Riisuttu mestari". Tuota en osaa oikein suositella, koska tuosta Mikan jutusta (doping ja kuolema) jäi niin paha mieli. Mutta onhan kirjassa myös hänen urheilijauransa hyviä hetkiäkin.

Nora kirjoitti...

Kiitos vinkeistä. Olen kuullut, että Andrea Agassin elämäkerta olisi parempi kuin Zlatanin, mutta en siis vielä ole lukenut kumpaakaan. :)