torstai 23. kesäkuuta 2011

Jymäytetty

Näissä maisemissa...

Näissä portaissa...
Kun tulin edelliseltä lomalta töihin, minulle kerrottiin, että viime viikon perjantaina meillä olisi iltapäivä koulutusta firman koulutustiloissa. Koulutuksesta oli oikein väännetty ohjelma ja minä (ja moni muukin) odotimme yhteistyökumppanin koulutusta ihan melkein vesi kielellä. Koulutuksen ohessa ja jälkeen oli tietenkin luvassa ruokailua, juomailua, saunomista, uintia ja yhteistä rupattelua. Niinpä, kun tulin koulutuspaikalle ja koulutuspäivän järjestäjä ja muutama muu tyyppi käyttäytyivät omituisesti ja jutustelivatkin ihan kummia, niin soittaa pirautin koulutuksen pitäjälle kysyäkseni, että missä hän viipyy.. Hän ei tosin vastannut silloin. Menimme istumaan ja johtaja otti ohjat käsiinsä ja rupesi juttelemaan vielä omituisempia. Sitten eräälle heinäkuun alkupuolella viisikymmentä täyttävälle kaverille ruvettiin ojentamaan lahjoja. En vieläkään tiennyt (=tajunnut), että olin tullut täysin jymäytetyksi. Lahjojen jaon jälkeen meidät laitettiin tekemään ruokaa. Minä valkkasin grillin pesun ja siihen porukan. Ulkona soitin vielä kerran feikkikoulutuksen pitäjälle ja hän suomensi minulle, että koulutuspäivä on silmänlumetta ja tarkoitus on juhlia kohta viisikymppistä. 
No, kaiken järkytyksen jälkeen syötiin, saunottiin, uitiin, rupateltiin, syötiin, juotiin (minä kahvia), rupateltiin, syötiin ja pojat saunoivat. Yksikin kaveri kävi valehtelematta illan aikana ainakin seitsemän eri kertaa saunassa! Harmiksi yllätysbileiden juhlakalu joutui lähtemään kesken kaiken pelaamaan yölenttisturnausta. Mutta muutamat viettivätkin sitten ihan senkin edestä ruhtinaallisen illan kauniissa kesässä!

Onnea kohta 50 v.!

Ei kommentteja: