torstai 3. kesäkuuta 2010

Urakka


Minulle on urakka. Urakka-aikaa on kesäkuu ja jatkona heinäkuu, jos tarve vaatii. Urakka käsittää opinnäytetyön loppuun kirjoittamisen. Urakka-aikana minulla on totaalinen blogissa ja naamakirjassa käyntikielto! Tänä iltana olen saanut tehdä poikkeuksen sääntöön, koska minun pitää pysytellä hereillä. Juniori on pelireissussa ja minun pitää käydä hakemassa hänet yhteiskyyditykseltä. Tämä on varma tapa olla nukahtamatta. Kirjan lukeminen on automaatio nukahtamiselle. Opinnäytetyö on edistynyt parikymmentä sivua viikon aikana. Totaalikieltäytyminen kannattaa.


Opinnäytetyöurakka ei ole ainoa urakka elämässäni. Toinen  urakka on normaali työssäkäynti. Työtahti on urakkaluontoinen, mutta palkka on kyllä ihan normaali. Tänään oli hyvä esimerkki työpäivästä, joka alkoi aamulla seiskalta ja jatkui yhtäjaksoisesti puoli kuuteen. Siihen mahtui kolme kuppia kahvia, keksi, kaksi pientä pullapalaa ja pari mainoskarkkia. Eikä yhtään kunnon taukoa. Äärimmäistä päänupin käyttöä koko ajan. Pitemmän päälle ei varmaan mitenkään terveellistä!


Hyväksyin kotini ostotarjouksen ja odottelen, että ostajat saavat oman kotinsa myydyksi. Siitä kuusi viikkoa on sitten minulla aikaa etsiä katto päämme päälle. Kirja- ja vaatehyllyni ovat saaneet tuntea nahoissaan raivoamiseni. Jatkoa seuraa....
Olen luvannut ostaa juniorille skootterin ja minua on suorastaan painostettu ajattelemaan asiaa. Minut on raahattu kauppoihin katsomaan skoottereita ja nyt pitäisi päättää mistä ja minkä merkkinen kannattaisi ostaa. Mieluusti jättäisin tämän alan päätökset jonkun muun huoleksi!
Eilen kävin taas hammaslääkärin piinapenkissä. Yhden hampaan paikkaus, väliaikaispaikan fiksasus lopulliseksi ja hammaskiven poisto oli saldo tällä kertaa. Kivusta, särystä, puudutuksesta ja piinapenkin käytöstä sai pulittaa 129 eeroa. On se vaan niin ihana se minun nuori hammaslääkärini.
Tilasin itselleni työlennon. Pääsen lentämään ja tsekkaamaan työmaitani ilmasta käsin. Mukavaa!!!

Ei kommentteja: