lauantai 28. maaliskuuta 2009

Ihanuutta


Tuolla toisaalla seuraamassani blogissa oli tänä aamuna nautiskeltu omassa kodissa rauhassa heräämisestä. Oi ihanuutta, että on koti jossa on hyvä olla! Minä nautiskelen myös kotona rauhassa olosta. Aamulla voi ihan rauhassa heräillä, käydä lehden postilaatikosta, laittaa aamupalaa, käydä koiran kanssa aamulenkillä, keittää kahvit ja tulla koneelle ihan siinä järjestyksessä ja vaiheessa aamua kuin itse haluaa. Ei ole ketään niskaan hengittämässä ja vaatimassa jotain. Ei tarvitse elää jollekin toiselle ihmiselle vaan itselleen.
Nyt saattaa joku ajatella, että onpa siinä itsekäs ihminen. Minulla on juniori ja karvainen juniori, joista olen yksin huolehtinut koko heidän elämänsä. Joten en ole itsekäs ihminen vaan erittäin lojaali, ainakin omasta mielestäni. Mutta olen oppinut myös huolehtimaan omasta jaksamisestani. Minulle antaa voimia omassa kodissa touhuaminen omaan tahtiini.


Keskustelin vähän aikaa sitten omista opiskeluistani, joita olen harrastanut kuusi viimeistä vuotta töiden ohessa. Opiskelu on yksi ilon aihe elämässäni. Voi sivistää itseään ja vaikka se joskus on stressaavaakin, niin loppujen lopuksi se palkitsee. Minä nautin siitä. Kerroin, että se on oma valinta. Minäkin olen saanut junailtua opiskelun omaan pieneen perhe-elämääni, töihini ja muhin harrastuksiini sopivaksi. Ehkä olen joutunut luopumaan jostain tai se aika on ollut poissa junioreiltani. Mutta luulen, että junioritkin tykkäävät jos minä olen onnellinen sen aikaa kun touhuan heidän kanssaan.


Blogikuvina tänä aamuna karvaisen juniorin kanssa tehdyn aamulenkin varrelta otettuja maisemakuvia. Kaunis, kirpeä, rauhallinen pakkasaamu, ihanuutta ;)))


2 kommenttia:

Stansta kirjoitti...

Tulin kutsusta vastavierailulle, mutta olipas matka vaikea..!? Sun nimeä klikkaamalla joutui bloggerin aloitussivulle, joka vaati kirjautumista. Olen kyllä rekisteröitynyt bloggeriin vaikka mulla ei täällä blogia olekaan. Hyvä kun muistin enää salasanan...

Kivoja kuvia sulla on täällä! Jatkan kutomista ja palaan myöhemmin tänne paremmalla ajalla. Omaa, mukavaa ja leppoisaa lauantain jatkoa!

Anne kirjoitti...

Ihmettelin sitä samaa juttua, että se antaa tuon linkin kun kirjoitin ne tiedot sinne. Siinä kommentissa, missä ilmoittauduin siihen 20000 kisaan antaa suoraan tulla tälle sivulle. Teenköhän jotain ihan pieleen, kun linkittää noin????