perjantai 6. kesäkuuta 2008

Kesäkuun eka viikko

Niinpä on viikko vierähtänyt viimeisestä postauksesta ja hyvin monenlaista on tähänkin aikaan mahtunut.
- Sunnuntaina juniori satutti polvensa fudispelissä. Käytiin näyttämässä illalla polvea terveyskeskuksessa lääkärille, mutta onneksi polveen ei ollut pahemmin sattunut, vaan vaiva meni ohi maanantaipäivän levolla.
- Tiistaina juniorilla oli jälleen sarjapeli ja voittohan pelistä oli tuomisina 5 - 2. Juniori oli tehnyt kaksi maalia.
- Juniori kyseli minulta kesätöitä. Sanoin, että jos hoitaa koiran, tekee pihahommia ja kotihommia, niin voin maksaa hänelle pientä palkkaa. Kertoi, että oli käynyt koiran kanssa kahtena päivänä lenkillä rulliksilla ja se oli sujunut ihan hyvin; koira ei ole pysynyt perässä. Minua hieman arveluttaa tuollainen lenkitys!!!!
- Tällä viikolla tuli taas tehtyä älytön määrä töitä. Maanantain työtuntien saldo oli 13 h, tiistaina 12 h, keskiviikkona 9 h, torstaina 10 h ja perjantaina 7,5 h eli yhteensä 51,5 h.
- Töissä tuli tällä viikolla enimmäkseen positiivisia fiiliksiä, mutta torstaina meinasi kaikkien lankojen pitäminen hanskassa tuottaa ongelmia, mutta onneksi tilanteesta selvittiin huumorilla ja hyvällä yhteistyöllä. Minä olen aivan äärettömän onnellinen, että minulla on sellainen kollega, jonka kanssa voi tehdä ratkaisuja yhdessä ja jonka mielipidettä arvostan suuresti!
- Keskiviikkona oli pakko tehdä investointeja. Vanha ruohonleikkuri oli tullut tiensä päähän eikä siitä ollut enää apua ruohon leikkuussa. Täytyi hankkia uusi, vaikka olinkin suunnitellut sijoittavani alkuvuoden kokouspalkkiot pihan laatoitukseen. Nyt ne leikkaavat meillä nurmikkoa.


Näin kaunista jälkeä tekee uusi bioleikkuri, joka silppuaa ruohon niin pieniksi, että siitä on vain hyötyä tälle meidän pihan ekotaloudelle.

- Juniori teki suurimman työn ruohon leikkuussa ja minä olen sitten trimmaillut pensaiden ja omenapuiden juurilta muutaman kottikärryllisen ruohoa leikkurilla.
- Minun erittäin kalliista (taisi olla melkein 500 €) kukkapenkistäni on hävinnyt talven aikana kaksi kukkalajiketta taivahan tuuliin. Kukkapenkissä on keskellä rinneangervoa ja kukkina sen ympärillä säteittäin jalopähkämöä, poimulehteä, mirrinminttua, korallikeijunkukkaa, alppiasteria ja verikurjenpolvea. Nyt näistä ovat hävinneet mirrinminttu ja korallikeijunkukka! Etsintäkuulutetaan....


- Tänään olen nautiskellut kotona yksinolosta. En muista milloin viimeksi olen ollut karvaisen juniorin kanssa kahdestaan koko viikonlopun! Juniori lähti Jyväskylään fudisturnaukseen tänään ja tulee pois sunnuntaina. Olen nautiskellut viimeisestä erittäin hyvän makuisesta joululahjapunaviinipullostani.


Ongelmana tässä tällä hetkellä on se, että pulloon laitettu tonttukorkki meni korkin osalta rikki ja nyt minun on varmaan ihan pakko juoda pullo tyhjäksi ettei se pääse pilaantumaan ja sitten ongelman onkin se, että olen ihan kekkulissa......


- Olen nukkunut tällä viikolla kahtena yönä erittäin huonosti. Toisena yönä minut herätti työasia, jota rupesin miettimään. Toisena yönä heräsin olkapään armottomaan särkyyn. Molempina öinä Lehtolaisen Maria Kallio on antanut reippaan tunnin lukusession jälkeen rauhaisan ja aamuun asti jatkuvan unen.
- Tällä viikolla minua on askarruttanut kaksi ihmissuhdeasiaa!


- Olen aivan äärettömän kateellinen naapurin liittymän luiskassa olevalle kukkapenkille!!!!! Siinä kukkii eri väriset sammalleimut, ah! Kävin tänä aamuna karvaisen juniorin aamukakkalenkillä ottamassa kukista kuvan, jota nyt ihailen! Minullakin on omassa the other venekukkapenkissä vaaleanpunaista sammalleimua (ei kuvaa), mutta kun naapurissa kukkii niin paljon kauniimmin.

Ei kommentteja: